Mūsdienu transportlīdzekļu dzinējus kontrolē dators, kas pazīstams kā dzinēja vadības bloks (ECU). Šis mazais dators kontrolē tādus dzinēja aspektus kā aizdedzes leņķis, gaisa/degvielas attiecība un daudzus citus. Pielāgojot šos iestatījumus, transportlīdzekli var optimizēt, uzlabojot tā veiktspēju vai ekonomiju, vai abus kopā.

Mikroshēmu tūnings, ko bieži dēvē par čipēšanu, veic ECU instalējot trešās puses programmatūru, aizstājot ražotāja noklusējuma programmatūru. Šo jauno programmatūru var pielāgot, lai maksimāli izmantotu dzinēja iespējas, un bieži vien to var pielāgot katram atsevišķam transportlīdzeklim.

To parasti veic, pievienojot specialu instrumentu transportlīdzekļa OBD seriālajam portam, kas nozīmē, ka to var izdarīt diezgan ātri un bez vādības bloka (ecu) izjaukšanas. Vecākām automašīnām bija nepieciešams pilnībā noņemt dzinēja datora mikroshēmu un aizstāt to ar jaunu mikroshēmu, kurā jau bija instalēta jauna programmatūra. Tieši tāpēc to nosauca par čipošanu.

Mainot ECU programmatūru, dzinējs var darboties daudz tuvāk savai maksimālajai jaudai – bieži vien uz jaudas un griezes momenta pieauguma rēķina par 20%-35% vai vairāk! Pēc noklusējuma vairumam transportlīdzekļu veiktspēja tiek apzināti samazināta dažādu iemeslu dēļ. To bieži var saistīt ar emisiju, ekonomijas vai trokšņa prasību ievērošanu.
Dzinēja čipošana dos:
1. dzinēja jaudas palielināšanu;
2. degvielas patēriņa samazināšanu;
3. rūpnīcas ātruma ierobežojuma atcelšanu;
4. dzinēja kļūdu novēršanu;
5. iespēju saregulēt modernizētu dzinēju;
6. kvēpu filtra noņemšanu.

Lai palielinātu dzinēja jaudu čipošanas laikā, var:
1. palielināt dzinēja maksimāli ierobežotu apgriezienu skaita slieksni;
2. palielināt maksimālo atļauto ātrumu;
3. mainīt gaisa/degvielas daudzuma līmeni;
4. koriģēt aizdedzes laiku/ leņķi;
5. iestatīt konkrētu iesmidzināšanas lielumu;
6. pilnībā izslēgt izplūdes gāzes toksiskuma kontroles sistēmu vai mainīt tās darbību.

Čipošana ir programmatūras maiņa. kuru bieži dēvē par 1. posma pielāgošanu, un tā ir daļa no daudziem posmiem. 1. posms pēc būtības gandrīz vienmēr esot vienkārša ECU programmatūras maiņa. 2. posms un sekojošie posmi parasti ietver turpmākas programmatūras izmaiņas, kā arī prasa papildu aprīkojumu, tādu kā  jaunu izplūdes sistēmu un augstspiediena degvielas sūkni. 3. un 4. posms bieži ietver transportlīdzekļa turbokompresora vai kompresora modernizāciju. Ka arī motora modernizācija.
Vai čipošana ir bīstama vai kaitīga dzinējam?
Iestatījumu maiņa, kas ietekmē dzinēja darbību, var būt kaitīga atkarībā no programmatūras un tā, kā čipotājs to pieskaņo transportlīdzeklim. Tieši tāpēc, CUSTOM AFR iesaka vērsties pie uzticamiem speciālistiem ar lielu pieredzi un neizmantot nepārbaudītu programmatūru!

Čipošana var uzlabot vairuma veidu transportlīdzekļu veiktspēju un ekonomiju. Pat automašīna ar 1 litra dzinēju var iegūt patīkamu jaudas palielinājumu no čipošanas, it īpaši, ja tai ir turbokompresors.

Mūsdienās lielākajai daļai mūsdienu automašīnu dzinējam ir uzstādīts turbokompresors (vai kompresors). Dzinējs darbojas, sajaucot saspiestu gaisu ar degvielu un pēc tam aizdedzinot šo maisījumu tā cilindros. Turbokompresori un kompresori palielina gaisa daudzumu, ļaujot cilindros pirms aizdegšanās iekļūt vairāk degmaisījuma. Vairāk degmaisījuma nozīmē vairāk jaudas.

Ar pareizi pielagoto ecu programmu var dabūt arī emissijas daudz zemākas.

Tas viss ir atkarīgs no braukšanas stila. Teorētiski, daudzi čipotie dzinēji spēj nodrošināt tādus pašus ietaupījumus kā tas pats dzinējs pirms čipošanas, un dažreiz pat efektīvāk. Tomēr galvenais slēpjas tajā, ka parasti ir iespēja iegūt lielāku jaudu no dzinēja. Lielākā daļa autovadītāju – it īpaši tie, kuri ir pielikuši pūles, lai nočipotu savus dzinējus –, visticamāk, izmantos šo papildu jaudu, paātrināties ātrāk, kad rodas iespēja. Rezultātā, visticamāk, tiks patērēts vairāk degvielas nekā iepriekš.

Ta ir braukšanas drošība- atrak apsteidzot 1 vai 2 spēkratus arpus pilsetas, un talak braukt mieriģi.

AFR Tunings

Pārbaudi sava auto jaudu!

Auto Marka
Izvēlies marku
Auto Modelis
Izvēlies modelis
Auto Modifikācija
Izvēlies modifikāciju
Oriģināli
hp
Nm
Pēc Tūninga
hp
Nm
Pieaugums
hp
Nm

Kontakti

Sazināties ar mums

Kontakti:

Riga/ Daugavpils/ Liepaja/ Nereta/ London Riga, Latvia-1050

Talrunis:

+371 27 444 330

Loading
Informējam, ka portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.